Start datum: 3 oktober 2025

Senior Functioneel beheerder AFAS

Locatie: Heerenveen
Aanstelling: Interim
Salaris: 120 - 130
Uren: 24
Categorie: ICT

Voor de gemeente Heerenveen zijn wij op zoek naar een Senior Functioneel beheerder AFAS (24 uren per week), voor de periode van 3 oktober 2025 tot en met 1 april 2026 (verlenging 1 jaar is mogelijk)

Wat mag je verwachten

  • Opdracht is mogelijk op detacheringsbasis of als zzp'er
  • Tarief is maximaal €130 inclusief alles, exclusief btw

Wie we zoeken

  • Minimaal 10 jaar ervaring in een gelijksoortige functie binnen het HR/Payroll domein
  • Minimaal 10 jaar functionele- en technische kennis van AFAS HR/Payroll.
  • Ruime kennis en ervaring met conversies en het realisatie koppelingen.
  • Ruime kennis en ervaring van ICT vraagstukken in relatie tot AFAS producten
  • Ervaring binnen een gemeente van 500+ medewerkers
  • Kennis van optimalisatie van bedrijfsprocessen
  • Kennis van HRM/Payroll managementrapportages
  • Ervaring met het inrichten van beheerprocessen (ITIL)

Wat ga je doen

Bij de gemeente Heerenveen is begin 2025 het project e-HRM gestart voor het vervangen van het huidig HRM systeem door het HRM/Payroll systeem van AFAS. De eerste verloning met dit nieuwe systeem moet in januari 2026 plaatsvinden. 

In dit project ligt een belangrijke taak bij het functioneel beheer. Het functioneel beheer draagt zorg voor zowel de functionele als technische inrichting van het systeem. Tevens draagt de functioneel beheer binnen het project zorg voor de gegevens conversie en het realiseren van koppelingen. Voor deze taken is een senior functioneel beheerder nodig met een ruime kennis en ervaring van AFAS HRM/Payroll en die het functioneel beheer van AFAS van de eigen organisatie gedurende het resterend verloop van het project (inclusief de nazorgfase) waar nodig hands-on kan ondersteunen.

De projecttaken voor deze senior functioneel beheerder zijn:

  • het coördineren van de gegevensconversie en goedkeuring daarvan.
  • het leveren en uitvoeren van het conversietestplan
  • het (laten) realiseren van alle koppelingen
  • het leveren en uitvoeren van het ketentestplan
  • Bijdragen aan het verbeteren van de kennis van AFAS HRM/Payroll bij het functioneel beheer van de gemeente Heerenveen door hand-on ondersteuning bij de functionele inrichting en testen van de HRM/Payroll processen.
  • Het leveren van nazorg gedurende de nazorgfase.
  • Het leveren van adviezen aan de projectleiding inzake de technische veranderingen en/of mogelijkheden gerelateerd aan AFAS HRM/Payroll, zoals management rapportages, additionele software modules en technische inrichtingsopties.

Verantwoordelijkheden

  • Het bewaken van de uitvoering van de conversie
  • Het leveren en uitvoeren van het conversietestplan
  • De realisatie van de koppelingen binnen de architectuur richtlijnen van de gemeente Heerenveen.
  • Hands-on ondersteuning leveren en kennisoverdracht aan het team functioneel beheer m.b.t. HRM/Payroll processen 

Solliciteren

Herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Solliciteer dan nu op deze uitdagende functie en neem contact op met Rutger Balk via telefoon 06 236 52 758 of e-mail rutger@wierenga-degraaf.nl. Reageren kan tot 15 september 2025.

Waarom kiezen voor Wierenga & De Graaf?

  • We zijn de specialist in werving en selectie voor vaste, interim- en detacheringsfuncties op HBO en WO niveau.
  • Persoonlijke relatie gestoeld op vrijheid, gelijkwaardigheid en nieuwsgierigheid.
  • Wij bieden employee & job branding, onboarding, loopbaanadvisering en persoonlijke- en leiderschapsontwikkeling.
Direct contact

Solliciteer direct

Wierenga & De Graaf
Privacyoverzicht

Deze website maakt gebruik van cookies, zodat wij u de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in uw browser en voert functies uit zoals het herkennen van u wanneer u terugkeert naar onze website en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de website u het meest interessant en nuttig vindt.