Voor de gemeente Heerenveen zijn wij op zoek naar een Projectleider Basis op orde Informatievoorziening & IT (12 tot 24 uren per week), voor de periode van 11 augustus 2025 tot en met 2 februari 2026 (verlenging 1 x 6 maanden is mogelijk)
Wat mag je verwachten
Wie we zoeken
Wat ga je doen
Als projectleider draag je zorg voor het realiseren van een aantal complexe, multidisciplinaire I-projecten. Met jouw kennis en ervaring ben je in staat tot het uitvoeren van een nulmeting, het schrijven van een visie, een plan van aanpak, een projectmandaat, een bestek en andere beleids- en aanbestedingsdocumenten. Je hebt ruime ervaring bij het opstellen van strategische adviezen, functionele (proces) ontwerpen en bij aanbestedingstrajecten kun je keuzes maken op basis van kwaliteit en prijs, in nauwe samenwerking met stakeholders in de organisatie. Na de keuze, realiseer je de implementatie en begeleid je de verandering. Je bent verantwoordelijk voor het realiseren van de juiste budgetten en het overdragen van kennis en beheer aan de staande organisatie. Je rapporteert inhoudelijk aan Directeur Bedrijfsvoering. Het voeren van een professioneel en strategisch gesprek gaat je net zo makkelijk af als het schakelen op de verschillende niveaus.
Wat zijn de belangrijkste taken of projecten?
Startfase: vormgeven governance
1e fase Autorisatiematrixen
2e fase Doorontwikkeling
Solliciteren
Herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Solliciteer dan nu op deze uitdagende functie en neem contact op met Rutger Balk via telefoon 06 236 52 758 of e-mail rutger@wierenga-degraaf.nl. Reageren kan tot 24 juli 2025.