Start datum: 1 september 2025

Projectleider Aanbesteding en implementatie Betaalsysteem

Locatie: Leeuwarden
Aanstelling: Interim
Salaris: 85 - 95
Uren: 16
Categorie: ICT

Voor de gemeente Leeuwarden zijn wij op zoek naar een Projectleider Aanbesteding en implementatie Betaalsysteem (16 uren per week), voor de periode van 1 augustus 2025 tot en met 1 mei 2026.

Met jouw expertise en leiderschapskwaliteiten zorg je ervoor dat het nieuwe systeem efficiënt, gebruiksvriendelijk wordt neergezet. Niet alleen voor vakafdelingen maar gemeente breed. Als projectleider speel je een cruciale rol in het verwezenlijken van deze verandering. Je werkt nauw samen met diverse belanghebbenden en zorgt voor een vlekkeloze implementatie.

Wat mag je verwachten

  • Opdracht is mogelijk op detacheringsbasis of als zzp'er
  • Tarief is maximaal €95 inclusief alles, exclusief btw

Wie we zoeken

Je hebt:

  • ervaring met projectmanagement en implementatie van IT-systemen, bij voorkeur in een gemeentelijke omgeving. Meerdere jaren (tenminste 3 jaar) relevante projectleiding ervaring is noodzakelijk.
  • uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling, en het vermogen om effectief te communiceren opdrachtgevers en diverse stakeholders.
  • leiderschapskwaliteiten en het vermogen om een team te motiveren en te begeleiden.
  • flexibiliteit en aanpassingsvermogen om te kunnen omgaan met veranderende omstandigheden en prioriteiten.
  • kennis van en ervaring met de vervanging en/of implementatie van (cloud)applicaties, en betalingssystemen is een pre.


Wat ga je doen

  • Opstellen van een projectplan met de juiste business-doelen van de vakafdelingen en ICT/Informatiemanagement doelen, gebaseerd op de projectopdracht van de business en Informatiemanagement.
  • Leiden van het implementatieproject waarbij je het nieuwe betalingssysteem implementeert voor de afdelingen Burgerzaken en Service & Informatie, Belastingen en vergunningen en later de fysieke hardware vervangt. Ook leidt je de implementatie van het betalingssysteem voor andere fysieke - en internet kassa's.
  • Vastleggen van de voortgang in het projectmanagementsysteem en in korte notulen. Ook de agendering en voorbereiding van de project overleggen hoort hierbij.
  • Samenwerken met interne en externe stakeholders, waaronder projectleden, beheerders, informatieadviseurs, administratieve medewerkers en softwareleveranciers, om een soepele vervanging en/of implementatie te waarborgen die voldoet aan de behoeften van de Gemeente Leeuwarden.
  • Opstellen en bewaken van planningen, uitvoeren van offerte-aanvragen en aanbestedingen, en het verzorgen van rapportages aan de opdrachtgever.
  • Optreden als adviseur en sparringpartner voor projectleden en stakeholders, waarbij je overtuigend communiceert en in staat bent om verschillende belangen te verenigen.
  • Zorgen voor een naadloze overgang van het huidige naar het nieuwe systeem, met bijzondere aandacht voor de wensen van de specifieke afdelingen.
  • Rapporteren aan de Manager Informatiemanagement en aan de business-eigenaar van het betalingsproces over respectievelijk beheer/implementatie en businessdoelen.
  • Samen met de informatieadviseur zorgdragen voor de juiste procedurele voortgang van het project en het bewaken van de kwaliteit zoals gedefinieerd in de businesscase.

Op te leveren resultaten

Het succesvol implementeren (in twee fasen) van een betaalsysteem voor gemeentelijke diensten (balie+fysiek+pin) en later ook de internetkassa's.


Waarom een opdracht bij Gemeente Leeuwarden?

  • Impactvolle projecten vanuit IM-Informatiemanagement die bijdragen aan de efficiëntie bedrijfsvoering en dienstverlening van de gemeente.
  • Samenwerking met een divers team van professionals in een dynamische werkomgeving.
  • Ruimte voor ervaring in een gemeente opdoen en nieuwsgierig zijn naar de groei van IM-Informatiemanagement, projectmanagement en ICT binnen de gemeentelijke organisatie.


Solliciteren

Herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Solliciteer dan nu op deze uitdagende functie en neem contact op met Rutger Balk via telefoon 06 236 52 758 of e-mail rutger@wierenga-degraaf.nl. Reageren kan tot 3 juli 2025.

Waarom kiezen voor Wierenga & De Graaf?

  • We zijn de specialist in werving en selectie voor vaste, interim- en detacheringsfuncties op HBO en WO niveau.
  • Persoonlijke relatie gestoeld op vrijheid, gelijkwaardigheid en nieuwsgierigheid.
  • Wij bieden employee & job branding, onboarding, loopbaanadvisering en persoonlijke- en leiderschapsontwikkeling.
Direct contact

Solliciteer direct

Wierenga & De Graaf
Privacyoverzicht

Deze website maakt gebruik van cookies, zodat wij u de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in uw browser en voert functies uit zoals het herkennen van u wanneer u terugkeert naar onze website en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de website u het meest interessant en nuttig vindt.