Start datum: 1 juli 2025

Projectleider voor implementatie financieel pakket

Locatie: Hoogezand
Aanstelling: Interim
Salaris: 80 - 100
Uren: 14
Categorie: Overheid

Voor de gemeente Midden-Groningen zijn wij op zoek naar een Projectleider voor de implementatie van financieel pakket (software) (14 uren per week), voor de periode van 1 juli 2025 tot en met 31 december 2025 (verlenging 4 x 3 maanden is mogelijk)

Wat mag je verwachten

  • Opdracht is op detacheringsbasis of als zzp'er
  • Tarief is maximaal €100 inclusief alles, exclusief btw

Wie we zoeken

We vragen een Projectleider met:

  • Ervaring als projectleider binnen het gemeentelijke domein (middelgrote / grote gemeente);
  • Kennis van en ervaring met erkende projectmethoden zoals PRINCE2, Scrum e.d.;
  • HBO/Academisch werk- en denkniveau;
  • Kennis van het gemeentelijke financieel domein;
  • Recente ervaring met de implementatie van dergelijke systemen;
  • Kennis van het gemeentelijk applicatielandschap.

Wat ga je doen

De implementatie van een nieuwe financieel systeem, waarmee optimale ondersteuning van de medewerkers van de gemeente Midden-Groningen mogelijk is. Met de implementatie moet de techniek op orde en werkend opgeleverd worden. Nieuwe werkprocessen worden ingericht. Alle benodigde koppelvlakken worden gerealiseerd en medewerkers worden getraind om op de nieuwe manier te gaan werken.

Binnen bovengenoemd project moeten daarom de volgende zaken opgeleverd worden:

  • Een uitgewerkt projectplan in overleg met de gemeente Midden-Groningen en de softwareleverancier;
  • Het technisch en organisatorisch implementeren van de nieuwe software, inclusief benodigde koppelingen;
  • Het op locatie (laten) opleiden van de eindgebruikers, functioneel applicatiebeheerders en kern-gebruikers;
  • Medewerkers worden na implementatie – extra – begeleid in het werken met de nieuwe applicatie.

De projectleider:

  • Is verantwoordelijk voor de implementatie van het nieuwe financieel systeem.
  • Is verantwoordelijk voor een goede, werkende, tijdige en door de organisatie geaccepteerde oplevering binnen het afgesproken budget, tijd en eisen/specificaties;
  • Stelt in overleg met de leverancier, een gedetailleerd projectplan op (incl. migratieplan, opleidingsplan, communicatieplan), en leidt de projectgroep van de implementatie;
  • Stuurt op de voortgang van het project, rapporteert aan de opdrachtgevers en escaleert zonodig;
  • Zorgt voor de benodigde afstemming met de teams, de adviseurs informatiemanagement, de functioneel applicatiebeheerder, de kerngebruikers en de externe leveranciers;
  • Zorgt voor communicatie over het project naar de lijnorganisatie en voor afstemming met de lijnorganisatie over functionele vragen.

Solliciteren

Herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Solliciteer dan nu op deze uitdagende functie en neem contact op met Rutger Balk via telefoon 06 236 52 758 of e-mail rutger@wierenga-degraaf.nl. Reageren kan tot 13 juni 2025.

Waarom kiezen voor Wierenga & De Graaf?

  • We zijn de specialist in werving en selectie voor vaste, interim- en detacheringsfuncties op HBO en WO niveau.
  • Persoonlijke relatie gestoeld op vrijheid, gelijkwaardigheid en nieuwsgierigheid.
  • Wij bieden employee & job branding, onboarding, loopbaanadvisering en persoonlijke- en leiderschapsontwikkeling.
Direct contact

Lanceer je carrière!

Solliciteer direct

Solliciteer direct

Wierenga & De Graaf
Privacyoverzicht

Deze website maakt gebruik van cookies, zodat wij u de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in uw browser en voert functies uit zoals het herkennen van u wanneer u terugkeert naar onze website en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de website u het meest interessant en nuttig vindt.